KRETA 2013

Hei.

Eh, skulle egentlig ha postet dette innlegget tidligere i uka, men det ble vist glemt. Hvertfall nå er det 2 uker siden jeg kom hjem fra Kreta, hadde en fantastisk uke der som ikke bli lett å glemme. Tenkte å fortelle litt om hver dag fra turen, tok også maaaage bilder som jeg har lyst til å dele med dere.

Kreta 13 - 20 august 2013

Fredag den 13. reiste vi til Sola flyplass, der flyet skulle gå. Fra vi kom inn på flyplassen til vi fikk satt oss på flyet gikk egentlig tiden ganske fort og etter 3 timer landet vi på Kreta. Resten av fredagen tilberingte vi mest ved bassenget før vi gikk og spiste på kvelden.

(bilder fra lufta)

Lørdag sto vi opp, spiste frokost og gikk så ned til sentrum av Agia Marina, der var det veldig koselig. En laaang gate full av butikker, turist butikker selvfølgelig, men de hadde mye fint. Etter vi hadde gått å handlet litt fant vi en koselig strandbar, hvor vi fikk noe kaldt å drikke.

Hahha, åårh kjenner jeg savner det!

Det var helt utrolig koselig å gå i gata på kvelden.

Søndag bestemte vi oss for å gå på en tur til en kirke som vi så fra hotellet. Vi kunne også høre at den var rett i nærheten, haha... Vi hadde håpet på at det var sånn åpen kirke som man kunne gå inn i , men det var det desverre ikke.

Tok ikke så mange bilder fra den dagen

Mandag reiste meg, mamma og broren min ned på stranda. Som sagt så var stranda full av forskjellige strandbarer som leide ut solsenger, så etter å ha gått et stykke fant vi en vi syntes var ganske koselig.

Etter å ha lugget der i et par timer, treiste vi hjem og spiste lunsj. Deretter bestilte vi taxi og tok turen inn til selveste Chania.

Byen var veldig koselig og det var resturanter over alt, haha så ikke no problem å finne seg et sted å spise. Siden de voksne hadde lyst til å se litt mere av gamlebyen i Chania bestemte de seg for at vi skulle ri med hest og kjerre i 30 min, hahha...

Tirsdag var vi på utflukt. Turen gikk først til et kloster, hvor det bodde 4 munker ellernoe, det var veldig gøy for man kunne gå overalt i klosteret + at det var veldig fint der. Etter det tok vi buss i ca et kverter for å komme til en av Kretas fineste strender nemmlig Stavros Beach. Der var det helt nydelig. Selveste stranda lå inni en slags bukt, med hvit sand og krystallklart turkist vann. Det gikk over alle forventninger!

De bildene jeg tok på stranda ble ikke så fine, så fant et på nettet heller. Hvertfall her ser dere stranda overfor, og at den ligger i en bukt.

Onsdag var vi bare på hotellet og lå ved bassenger, vi hadde så å si gjort noe hver eneste dag så var godt å slappe litt av. Tok ingen bilder.

Torsdag: Reiste meg, mamma, bestemor og bestefar inn til Chania igjen for å shoppe. Der hadde de butikker som Zara, Pull and Bear, Bershka osv.

Weee! Skal vise innkjøpene i et annet innlegg tenkte jeg ♥

Fredag reiste vi hjem til kaaaalde norge...

Innlegget ble syykt langt jeg vet, men hvis ikke måtte jeg ha delt det opp i 2 deler og det hadde bare blitt stress, derfor måtte det bli sånn.

Les mer i arkivet » Oktober 2013 » September 2013
legg meg til som venn

Her kan du skrive det du vil :-)